בליץ מדיני: רוה"מ שוחח עם קנצלרית גרמניה ונשיא צרפת

איתי גדסי No Comments on בליץ מדיני: רוה"מ שוחח עם קנצלרית גרמניה ונשיא צרפת

ישראל שיוצאת מנצחת ומרתיעה במהלך הצבאי מול חמאס מתפנה לזירה הבאה, הזירה המדינית | רוה"מ שוחח עם קנצלרית גרמניה ונשיא צרפת | נשיא טורקיה ורוה"מ החליפו מהלומות מילוליות שבסופן גורש השגריר הישראלי ובתגובה גורש הקונסול הטורקי בירושלים | כל הפרטים

נתניהו ומקרון צילום: אבי אוחיון, לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעוד הזירה הפלסטינית צבאית דועכת, ממשיכים בכיבוי השריפות בזירה המדינית:

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. השניים דנו בסוגיות אזוריות. ראש הממשלה אמר כי נוצרו הזדמנויות עקב הכרזתו של הנשיא טראמפ לריסון התוקפנות של איראן ולמניעת התגרענותה הצבאית.
רה"מ נתניהו הודה לקנצלרית מרקל על גינוי התוקפנות האיראנית ועל תמיכתה בזכות של ישראל להגן על ריבונותה.

כמו כן, ראש הממשלה נתניהו שוחח עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, שגינתה את ישראל והובילה קו תקיף נגד מדיניותה של ישראל בסיכול ההתפרעויות, ראש הממשלה הבהיר לנשיא: כי ישראל תשמור על האינטרסים הביטחוניים שלה והדגיש שאף מדינה לא הייתה מוכנה שיאיימו על ריבונותה.

בתוך כך הטונים מול טורקיה הולכים ומחריפים ראש הממשלה הגיב שוב לארדואן ואמר: אדם ששולח אלפי חיילים טורקים לקיים את הכיבוש של צפון קפריסין ופולש לסוריה, לא יטיף לנו כשאנו מגינים על עצמנו מניסיון פלישה של חמאס. אדם שידיו מגואלות בדם של אינספור אזרחים כורדים בטורקיה ובסוריה הוא האחרון שיכול להטיף לנו על מוסר לחימה. בנוסף הורתה ישראל על גירוש הקונסול הכלכלי של טורקיה בירושלים. לאחר שארדואן הורה על גירוש שגריר ישראל בטורקיה. המתיחות מחריפה ומהלומות המילוליות עשויות להחריף עוד יותר.

שגרירית ארה"ב באו"ם ניקי היילי אמרה מוקדם יותר בתגובה להתקפות על ישראל: כי ישראל נוהגת באיפוק הרב ביותר וכי כל הצעה שתבוא לגינוי ישראל ארה"ב תטיל ווטו.

אפשר לומר שישראל מצליחה להדוף את ההתקפות עליה, והם פחתו משמעותית מתקופות עברו, היום מקפידים באירופה לתקוף גם את החמאס, צעד מעודד בהשוואה למדבר המדיני והחצד צדדיות מצד אירופה שהייתה כלפי ישראל שנים קודם לכן.



0 תגובות